Massoud Montazery‘Dishonest’: Massoud Montazery had £500,000 in the bank, despite claiming he was poor

An Iranian asylum seeker has been sentenced to nine-months imprisonment and faces deportation after he falsely claimed up to £25,000 in benefits.Massoud Montazery, 29, lived a comfortable life in Liverpool and had a bank account containing £500,000.

The Iranian received thousands of pounds in benefits to pay for his home and amenities bills after he led officials to believe he had little financial support – despite having a job.

Montazery was ordered to serve a nine-month jail term, suspended for two years, perform 100 hours’ unpaid work and follow a two-year supervision order.

Sentencing at Liverpool Crown Court yesterday, Judge John Phipps condemned Montazery as “dishonest“.

His deporatation case has been referred to the home office.

Montazery arrived in the UK in 2001 and was refused political asylum.

In December 2002, he and his wife successfully applied for state benefit and accommodation subsistence support, which is awarded to asylum seekers who cannot financially support themselves.

Assets or property belonging to the claimant must be declared and taken into consideration.

In 2005, benefit fraud investigators spotted a BMW and an X-type Jaguar outside his house in Walton.

Montazery insisted one of the vehicles had been lent to him by his sister, and the other belonged to someone from the nearby football ground.

When he was interviewed a short time after, he was asked if he had a bank account, which he denied.

However, records showed Montazery had opened a Barclay’s bank account in February 2004 which was still in use.

Bank statements showed he had been paid as an employee at a baby equipment company named Heyside Ltd.

Montazery’s lawyer John Dixon said his client had fled his native country because he was a member of the government’s opposition party.

The father-of-one, whose wife is pregnant with their second child, was previously convicted of using a motor insurance document with intent to deceive in November 2006.

He was fined £250 and ordered to pay £100 costs

Source

Advertisements